Vlastuin CDI: Oase prikkelt de zintuigen

Vlastuin CDI: Oase prikkelt de zintuigen

Elk project is anders en presenteert nieuwe uitdagingen waar we graag mee aan de slag gaan. Binnen een maand een pilot uitrollen in 100 winkels, dat regelen we! Omdat we voor Oase een project neergezet hebben waar we trots op zijn, vroegen we Birgit Scheidler, marketing director van Oase om haar kijk te geven op dit project.

Oase

Voor wie een vijver heeft klinkt de naam Oase misschien wel bekend in de oren. Dit Duitse bedrijf is namelijk wereldwijd marktleider op het gebied van ‘watertuinen’, waarbij de pompen en filters samen de kerncompetentie vormen van dit middelgrote bedrijf uit Noordrijn-Westfalen. De producten zijn de sleutel naar een schone en heldere vijver en een vijver is de kers op de taart in een mooie tuin. Naast het aanbieden van producten, wil Oase ook interesse voor dit onderwerp oproepen bij consumenten door ze te inspireren. Ontspanningen en natuur moeten daarom via alle media overgebracht worden.

Vernieuwing

Deze producten worden onder andere verkocht bij tuincentra, maar de productpresentatie van Oase was toe aan een update. Oase heeft Vlastuin CDI daarom gevraagd een aantrekkelijke POS visualisatie te creëren die alle zintuigen prikkelt en daarnaast ook informatie verstrekt die de klant helpt bij het maken van de juiste keuze. Er zijn ontzettend veel producten verkrijgbaar voor vijvers en dit is niet de meest makkelijke productgroep. Klanten kunnen dus best wat hulp gebruiken als ze voor het schap staan.
Voor de presentatie danwel visualisatie maar ook tijdens het ontwerpproces werd gebruik gemaakt van artist impressions en computer graphics.
Het resultaat is een POS presentatie en visualisatie waarmee Oase zich kan onderscheiden van andere spelers binnen deze markt. Nieuwe sfeerbeelden bovenin het meubel zorgen ervoor dat al van veraf de aandacht van de shopper getrokken wordt. De achterwand en de vloer voor de presentatie brengen emotie over en zorgen ervoor dat shoppers het gevoel krijgen echt de wereld van de vijvers in te stappen. Dit wordt verstrekt door een geluidsmodule die rustgevende geluiden laat horen. Daarnaast is er gebruik gemaakt van verlichting om het geheel een heldere en frisse uitstraling te geven en speciale ‘hotspots’ op te laten vallen. Om de klant te helpen bij het maken van de juiste keuze is er een informatiecentrum gecreëerd. Hier kan in gedrukte vorm of met behulp van een tablet informatie en inspiratie gevonden worden over de vijver. Al met al, een professionele combinatie van emotie, inspiratie en informatie.

Doelstelling

Om dit te realiseren is eerst de doelstelling gedefinieerd om helder te krijgen wat er bereikt moest worden met de nieuwe presentatie. Vervolgens is er een basisontwerp gecreëerd, zijn er verschillende opstellingen bepaald en zijn de afzonderlijke componenten uitgewerkt, aldus Birgit.

Resultaat

Het resultaat is een POS presentatie waarmee Oase zich kan onderscheiden van andere spelers binnen deze markt. Nieuwe sfeerbeelden bovenin het meubel zorgen ervoor dat al van veraf de aandacht van de shopper getrokken wordt. De achterwand en de vloer voor de presentatie brengen emotie over en zorgen ervoor dat shoppers het gevoel krijgen echt de wereld van de vijvers in te stappen. Dit wordt verstrekt door een geluidsmodule die rustgevende geluiden laat horen. Daarnaast is er gebruik gemaakt van verlichting om het geheel een heldere en frisse uitstraling te geven en speciale ‘hotspots’ op te laten vallen. Om de klant te helpen bij het maken van de juiste keuze is er een informatiecentrum gecreëerd. Hier kan in gedrukte vorm of met behulp van een tablet informatie en inspiratie gevonden worden over de vijver. Al met al, een professionele combinatie van emotie, inspiratie en informatie.

Proces

Als we Birgit vragen terug te blikken op het project, dan vertelt ze dat het een zeer creatief proces was, waarbij vooral het time management een grote uitdaging was. Dit werd veroorzaakt door de vele stappen waar rekening mee gehouden moest worden. Het project wordt door middel van een pilot getest dit jaar en voor de realisatie hiervan waren er veel afstemmingsmomenten nodig met de partnerlanden (UK, Frankrijk, Benelux, Oost Europa en Duitsland). Naast creativiteit is time management dus ook een doorslaggevend aspect bij dergelijke grote projecten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *